My birthday was amazing!

Okej guys, nu är min födelsedag slut i Sverige, och har varit det i nästan 6 timmar:D Här är den inte slut än, men firandet för idag är slut!
Kan inte säga annat än att det varit en mycket lyckad födelsedag, jag är jättenöjd med allt!
Haha, detta kommer bli ett mycket långt inlägg för jag har massa bilder att visa!

Dagen började då med att jag vaknade:D Haha såklart, skypeade med Mamma & Pappa, åt marabou, som de skickat mig, sen gjorde jag inte så mycket mer på morgonen...

Sedan åkte jag och Jordan upp till Tillies och köpte en varsin dricka, när vi kom hem, vid 1130, så öppnade vi presenterna vi i familjen hade till varandra! Åh jag fick jätte mycket kläder av min familj här och ett jättefint halsband med ett B på! Haha, ibland undrar jag om folk här vet att jag heter Isabella, de alla kallar mig Bella! Och det leder faktiskt till något jag hatar, vilket är när folk kallar mig för Bella Sala... Det är antingen bara Bella, eller Isabella Sala! Haha, kanske är lite töntigt, men jag tycker det låter konstigt! Och ser konstigt ut! Men whatever:D haha

Som jag skrev tidigare idag så laddade vi på 4 hjulingarna på släpet och massa godsaker och åkte till ”The Cabin”, som jag trodde var en liten stuga med nada i... Men när vi kommer dit, så är det ett  jätte fint hus, med en solterass och 3 våningar... Grandma & Grandpa var redan där, Carli var på dåligt humör, för hennes pojkvän inte svarade på hennes sms:D haha, kan bero på att vi var i mitten av ingenting och inte riktigt hade någon  mottagning! Så hon och jag åkte på en 4 hjulingstur till någon sjö i närheten och hon gasade som en galning:D Haha, efter ett tag var hon på strålande humör, men när vi kom tillbaka var nästa sur, Jordan... För vi åkte utan henne:D Haha, seriöst, om Carli är på dåligt humör, vill hon antagligen inte ha en jobbig lillasyster med sig... Och ibland måste även Jordan fatta att jag inte är bara hennes, utan faktiskt måste få umgås med de andra 2 ibland...

Men hon var inte sur så himla länge till tror jag... Sen kom Marisa, Dylan och Mike(deras pappa, Curts bror:D)! Alltid lika kul med Marisa, haha hon är verkligen rolig, och Dylan också, han är roligast att reta!!!! Haha, så jag och Marisa satt i varsin solstol och blev röda, och snackade om en viss person i skolan som blivit tillsammans med en viss person vi inte gillar överhuvudtaget:D Och om Homecoming som är nästa vecka! Taggad!? SUPERTAGGAD! HAHA

Lite senare åt vi middag, kyckling från the dutch owen, vette fasen vad det är, men kyckling smakade super, och lime jell-o med grädde och ananas i! Plus att det fanns massa snickers, reeses och 100 grans chocolatebars! Mahahaha, smakade underbart!!! När vi ätit färdigt satte vi oss på baksidan av huset, där det är en skuggaltan, och där satr vi alla och bara hade det trevligt! Sen började Jordan & Loni kasta is på varandra, och sedan började Jordan kasta is på mig! Och då allierade sig Carli med mig! Och vi hade en vattenflaska! Och helt plötsligt blir Jordan sur... För hon tycker inte att det är rättvist att jag och Carli är mot henne... Sen frågar Dylan om någon vill följa med på en 4 hjulingstur och ingen säger ja, och då sa jag ja! Och gissa vad?! Då skulle Jordan med också, helt plötsligt jätteglad igen! På vägen ner för trappan tar jag vattenflaskan och stänker lite vatten på hennes hår, och hon blir totalt galen! Hon kastar sin cocacola burk på marken och springer gråtandes iväg... Och seriöst, jag blev lite chockad! Haha, jag gick efter henne för att se vad som var fel, men hon har låst in sig på ett rum och vägrar komma ut! Jag kände då, att whatever, de andra sitter där ute och skrattar åt henne, så jag åker på min tur! Kan hon inte ta lite vatten, så är jag inte säker på att vi ska leka mer... Hon tyckte det var jätte kul att smeta ner mina jeans med grön kletig jell-o innan även fast jag sa nej, då passade det jättebra! 

Jag gör mig klar för att åka en tur med Dylan & Loni, och struntar i henne, men oj, då kommer hon plötsligt ut, och ska åka med! Då är jag rätt irriterad, för kan man inte ta lite vatten, mitt på dagen, när det är 35 grader ute och solen steker, och du blir torr på 0 tid, och åker du 4 hjuling är du torr snabbare än ljuset, så är mitt tålamod äver, Im so sorry, men så är det! 

Hon följer efter oss på 4 hjulingsfärden och när vi stannar frågar Dylan om hon är okej, och hon svarar ja, han frågar varför hon började gråta, och hon kommer med anledningen att det inte är kul att bli blöt, nej, sure, men det är jäkligt kul att blöta ner andra... Eller stoppa is innanför andras tröjor.... Seriöst, så var jag varelse trevlig eller otrevlig mot henne efter det, men jag är rätt säker på att hon fattade vinken, för hon är inte i mitt rum just nu eller har inte varit på hela kvällen, vilket hon alltid är annars... Jag är inte långsint överhuvudtaget, och Gerri och Curt var rätt arga på henne för hennes scen hon ställde till med när hon kastade läsken och smällde dörrar för absolut ingenting, imorgon kommer jag vara trevlig och glad igen, men hon får lov att behandla andra som hon vill bli behandlad själv, och faktiskt kunna leka en lek utan att bli galen!!! 

När vi kom tillbaka från 4 hjulingsfärden öppnade jag presenter från grandma & grandpa, Mike Dylan och Marisa och min andra Grandma här! Fick så mycket trevlig av dem! Är så glad de är min familj här och de alla behandlar mig som en i familjen, jag får liksom lika mycket presenter som deras riktiga barnbarn och kusiner och så! 

Sen begav vi oss hem, och jag sitter här inne och skriver nu! 

Är jättenöjd med min födelsedag! Mammy har skvallrat om att jag kommer få ett presentkort till himlen(wallmart) haha av dem snart, det har inte kommit med posten än, de beställde det från Sverige och något krånglade, plus att jag kommer få ett paket av siiister francesca!!! Mohaha, och kort av vänner!! Så min födelsedag är på sätt och vis inte över än! Haha:D

Detta inlägg blev freaking långt;D Haha, i detta inlägg får ni bilder på vad som ”hände” idag och i nästa får ni se allt jag fick!!! haha

Jag började min dag med choklad!!! mohaha, smakade underbart!!!

Dagens andra födelsedagsbarn! Världens bästa värdmamma, Gerri!!!<3 Utanför ser ni den underbara solterassen!

Jag som solar! haahaha så underbart!!!

Världens bästa chips, honey barbecue!!!

Så här mkt gillar Carli Jordan!

The happy birthday girl!

Lime Jell-o! Så gootttt!

Grandma Donna!!! Hon är så snäll!!!

Jag och Marisa!!!

The sunset, så himla fint där!

Adios


Kommentarer
Postat av: ebba

Åhh. är så glad att allt var så bra! Saknar dig! Pusss

2010-09-26 @ 09:05:11
URL: http://ebbacarlsson.blogg.se/
Postat av: mamma

Villken underbar dag! Villka underbara människor du har runt dig! Känns underbart för oss här hemma!!!PUUUUSSSSS

2010-09-26 @ 10:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0