Hoppas även Einstein misslyckades


H*****E F*****G S**T, det är endast sådana oacceptabla ord som kommer ut ur min mun, men det är de enda orden jag klarar av just nu! För cirka en och en halv timme sedan fick jag tillbaka en svenskuppsats, men betyget VG, vilket först och främst betyder att jag med rätt stor sannolikhet kommer få VG som slutbetyg i Svenska A, men det betyder även att min MVG-resa är över, 12 grejer i rad innan det fick jag MVG på... Detta var inte ett passande tillfälle för detta, eftersom JU1B, min klass, väntar på en hel del prov att få tillbaka...
Så jag sitter och kokar av ilska, min italiensklärare är det bra synd om, hon fick ta min värsta ilska som var direkt efter.
Värst av allt är att Svenska var ett ämne jag trodde jag var rätt bra på, jag läser mycket, jag är bra på grammatik, jag gillar att prata osv... Men icke sa nicke, utan ett VG blir det, men i Engelska, som jag anser mig vara riktigt dålig i, där ligger man på ett VG+, och har en mycket stor chans att höja sig. Jag känner inte mig själv känns det som, jag är en KATASTROF!
Men när allt känns som hemskast och det enda jag vill är att krypa undan från världen, då finns det alltid två saker som hjälper, shopping och ännu bättre matte! Så direkt efter skolan var jag i Fältan och inhandlade ett par onödigheter, och nu ska jag strax slå upp matteboken och dränka mina sorger i andragradsekvationer. Det är skönt att jag faktiskt har fått bevisat för mig ett antal gånger att matte faktiskt är något jag är bra på på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0