Äntligen uppdaterar jag!

Basketen har börjat! Haha, den började med tryouts i måndags! Taggad som aldrig tidigare gick jag dit! Jag visste från innan att det skulle vara mycket springa och sådant, och det var det! Redan efter dag 1 av try outs fick vi veta vilket Varsity basketball laget för i år var, och gissa vad? Jag kom med:D 

Dag 2 av tryouts var sjukt mycket hårdare än dag 1, tror inte vi gjorde något annat än sprints och motorn...:D Och grejen var att tryoutsen bara varade för 1,5 timme, men efter dem hade vi Varsity teampractice i 2 timmar, och efter det hade jag showchoir i 3 timmar, så både måndag och tisdag kom jag hem sent, och var så gott som död!

Onsdag var inte någon rolig dag... Det första jag får höra den dagen av Thea är att Mr Cameron, min baskettränare, inte tänker låta mig spela matcher... Jag började gråta som en treåring och ahh, jag gråter så gott som aldrig, men den dagen grät jag, framför alla!!! Men han menade inte att jag inte kommer få spela matcher, utan att jag inte kommer få spela så mycket från början, till det att jag kommit in i alla anfall och zoner och allt de har! Så när Pete, min areacoordinators man, berättade att jag kommer ha hur roligt som helst, och att jag kommer få spela, så blev jag glad igen! På onsdagskvällen hade vi första showchoir konserten! Det gick superbra, haha, lite roligt innan, för jag och Mr Lester, läraren i showchoir hade ”värsta” fighten:D och ja ba, I am so mad at u, och han ba, but u have to forgive me sometime, och ja ba, dont be to sure about that, och jag lät så cool, till det att jag började skratta åt mig själv...:D Och fråga inte varför jag berättade detta mitt i allt...:D haha

Konserten gick bra och alla älskade det! Ska ladda upp lite bilder imorgon eller så på min älskade showchoirklass, aka Glee-club! 

Torsdag var det skola igen och träning efter, träningen var av någon anledning rolig, kommer inte ihåg varför, men det var kul:D Och efter det showchoir konsert igen, kom hem seeeeent!

Haha, och juste, mrcameron, som jag från och med nu kallar coachCameron, ba, efter träningen i torsdags, I was going to have practice tomorrow frm 7am to 9am but i thought maybe thats a bit too early, so we will have it from 10 to noon instead, som om det inte är tidigt?! 

Så imorse vaknade jag vid 7 tiden av mig själv, kollade på tv och hade lite tråkigt, vid halv 10 hämtade Aleesha upp mig och vi åkte ner till basketträningen!

Träningen var sjuk:D Helt sjuk! Har insett att mina coacher inte är helt normala...:D Vi alla spelare var trötta och lite halvborta, så coachCameron skrek Huzzle Huzzle, till allt och alla, och ett annat ord han använder en heeeel del är HOLY MOLY! hahahahaha eller Holy Crap.... hahah eller jeezelouise, som inte ens rimmar:D haha

Men sen till  hur sjuka mina tränare är... Okej, så vi gjorde en skjutövning, då man har en boll på vardera block, alltså cirka en meter på sidan om vardera sida av korgen... och nu måste jag skriva allt på svenska, i fall att någon från usa kommer in och läser detta..., översätt själva så att ni fattar... Men i alla fall, så gjorde vi denna skjutövning, men en grupp hade inte lagt sina bollar tillräckligt långt ifrån varandra, så coachC skriker, stretch your balls, och gissa vad coachF gör då?! Han börjar med massa olika stretch övningar, och när Jess frågar vad han håller på med, så säger han... jag stretchar mina**** just som coachC sa! om ni inte fattar, så whatever:D men det var SJUKT!

Nästa kommer under nästa övning, när vi spelar 3-3, och coachC helt plötsligt börjar klaga på att hans ena nipple gör ont och att det är så kallt i hallen och att någon slog honom där... lite sjukt också.... Under samma övning får vi en sjuk dans från coachC också, dansen går inte att beskriva, men jag gör mitt bästa... haha, han studsade runt med händerna i luften, runt runt och tungan ute och en galen blick.... och så sa han att Leti såg ut.. vilket hon inte riktigt gjorde, man kan ju överdriva!

Värsta var nog på slutet ändå... När Elle skulle vända ut och in på sitt träningslinne för att byta färg på det och hon tog väldigt lång tid på sig, då helt plötsligt säger coachC, holy moly, I can get naked in 10 seconds... Okej, bra att veta... haha vi alla låg på marken och skrattade, för det hade verkligen inget med saken att göra, och INGEN bad om den informationen....

Efter basketträningen stannade jag för JV-practice, det sämre laget:D Sen vid 14tiden åkte jag hem och tittade på tv! Sen åkte jag uptown med Jordan, Summer och Loni och sen gick jag en promenad med Thea, sen åt jag middag och sen tittade jag på film med Thea! Vi såg ”the iceprincess”, namnet ger mig minnen av Lidingö Baskets kansli, undrar varför?! Någon som kan hjälpa mig att minnas varför??!! haha:D

Nu är jag hemma, och ska snart sova:D Midnatt här är som 4 på morgonen i Europa, här är natt natt och dag dag, och ingen bryter mot det..!

 

Ahh, juste, på söndag skulle vi se Harry Potter, men gissa vad?! Idag när Gerri skulle skaffa biljetter, var de redan slutsålda!!! De är slutsålda 3 veckor framåt!!!!buuhuhuh, får klara mig utan min trollkarl en vecka till, sen ser vi nog den i någon annan stad! Men det vore så cooolt om jag kunde säga att jag sett en av Harry Potter filmerna på bio i Las Vegas:D

 

Jösses, detta inlägg blir långt... Och nästa vecka är det endast 2 dagar i skolan! Så skönt, och på dessa 2 dagar och onsdag ska vi försöka ha 4 dagars basketträning, och gissa hur det går till??? Jo det ska jag berätta! Är dock inte säker på att vi gör det denna helg, men jul och påsk och sådant är det så här de gör... De lägger träningen från 1700 till 0030, så den går över 2 dagar! Och räknas som twodaypractice... haha, då äter man middag tillsammans och allt, och man gör inte jobbiga grejer hela tiden:D Alla säger att det är det roligaste man kan göra!

Thanksgiving nästa helg! Undrar vad jag är tacksam för, eller jag vet en massa saker jag är tacksam för, ska göra en lista och publicera den på bloggen! Annars är thanksgiving endast om mat, man äter äter och äter...:D

Och nu ska jag sova sova och sova...:D God natt!

 

Bjuder på lite bilder om allt möjligt! har inga just nu som är totalt nya... förutom ballerinakexbilden:D Den är från idag!:D

Åt mitt sista ballerinakex av de som Emma och Ellen skickade... har ätit ett om dagen:( kommer sakna dem, de är seriöst bättre än oreos:D
Jag och Thea promenarade upp till korset på ett berg i Pioche, sjuuukt jobbigt, men en underbar utsikt där uppe ifrån!Haha på bilden posear jag med korset!
Huset jag bor i här! 
Utsikt över min del av Pioche:D 
Dessa är farliga, de är gamla hål till gruvor, trillar du ner kommer du aldrig upp igen... läskigt va?!
IT´S RAINING IN PIOCHE! haha, sjukt mkt regn! Och där ser ni en av familjens bilar också!:D

Kommentarer
Postat av: Mika

hahahahaha JA, tränarna verkar ju minst sagt speciella. Jag hade trott att de skulle vara gravallvarliga hela tiden :P Men ack så fel man kan ha!



Du verkar ha det kul dock, och det är ju det som räknas! <3

2010-11-22 @ 20:20:26
URL: http://stjernstroms.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0