Thanksgiving thankslist!

 Jag är tacksam för otroligt mycket, och frågan är lite hur djupt jag ska gå in på detta... Håller mig nog mer till konkreta saker!

 

Först och främst är jag tacksam för vart jag är och vad jag gör idag! Jag är i USA som utbytesstudent, och varje gång jag skriver det känns det overkligt! Har en underbar tid, och även om vissa saker är bättre hemma, så är allt en upplevelse för livet, och jag är SJUKT tacksam för att jag har fått möjligheten till att göra detta! De som gjorde allt detta möjligt var så klart Pappa och Mamma, och jag är oerhört tacksam för att jag får göra detta! Och jag är oerhört tacksam för att ni är världens bästa föräldrar!

 

För det andra, håller mig fortfarande på USA fronten, är jag tacksam för min placering i USA, jag menar, jag hamnade i en underbar värdfamilj, medan andra utbytesstudenter har haft det jobbigt i deras nya familjer har allt bara funkar super för mig! De är verkligen den bästa värdfamilj man kan få!

 

För det tredje är jag tacksam för alla mina vänner hemma i Sverige! De är så underbara och galna och bara så himla bäst! JAG ÄLSKAR ER ALLA!!!! 

 

För det fjärde är jag tacksam för Emma och Ellen, vilket jag inte insåg hur mycket förrän jag kom till USA, de är bara så bäst! Har inte så mkt mer att skriva på denna, är bara tacksam!:D

 

För det femte är jag tacksam för Reeses Peanutbuttercups, de är bara det godaste som finns, och jag är tacksam för Nutella och Ballerinakex och alla andra goda grejer som gör mitt liv lite bättre varje gång de är nära!:D

 

För det sjätte är jag tacksam för att jag inte har sjukt jobbiga syskon, jag menar, de kan vara jobbiga ibland, men de lägger sig inte i och de är oftast okej, har jag insett sedan jag kom hit till USA:D Syskon här är värre, mycket värre! Haha, är tacksam för dem överhuvudtaget:D Saknar er!<3

 

För det sjunde är jag tacksam för att jag har en familj som inte är helt spårad! Något jag också insett sedan jag kom hit, många familjer här är oerhört krångliga, och pappor som slår mammor, mammor som är alkoholister, föräldrar som är otrogna med lärare, lärare som är otrogna med andra lärare, barn som bor med mor och far föräldrar eller kusiner för att de inte har ngn egen familj längre, kan nog fortsätta i evigheter, familj här betyder inte riktigt detsamma som i Sverige... Så jag är tacksam för att min familj, alla inkluderade, haha, hela släkten så gott som inkluderad, att ni alla är så ”normala”!

 

Jag har oerhört mkt mer jag är tacksam för, så det kommer säkert en till lista:D 

Är tacksam för er alla som läser denna blogg! Och till alla i världen som hjälpt mig på något sätt! 

Tack, Thank You, Grazie, Gracias, Danke, Merci, Tak, Gratia, Toa Chie, Fofo


Kommentarer
Postat av: Fröken Besserwisser

hihihahahaohoho jag e tacksam för att du omnämner lilla mig i din underbara blogg!! är även takcsam för dina m&m's peanut butter!!!

2010-11-20 @ 17:59:37
URL: http://frokenbesserwisser.blogg.se/
Postat av: Fröken Besserwisser

tack för ditt erbjudande, men jag tror jag klarar mig med alla svampbob saker jag redan har :D hihihi jag röstar för att du inför advent i usa, gör hemmgjorda chokladkalendrar till alla i din skola, så kommer alla genast att haka på det !!

2010-11-21 @ 15:56:22
URL: http://frokenbesserwisser.blogg.se/
Postat av: pappa

tack, min fina tjej!

2010-11-21 @ 19:42:29
Postat av: Ann-Mari

Vad härligt Bella att du uppskattar allt det du får och som gör det möjligt för dig att verkligen få en uppfattning om andras liv i världen. Måste vara jättekul! Blir nästan lite avundsjuk.....

Morfar är ute på stan i ärende just nu men jag tror säkert att han hälsar med kramar.....

Sköt om dig tills vi hörs igen.

2010-11-22 @ 15:21:24
Postat av: jordan

i have a question what does this mean. Sixthly, I am grateful that I have not been sick pesky siblings, I mean, they can be annoying sometimes, but they do not in and they are usually okay, I've realized since I came here to USA: D Siblings here is worse, much worse! Haha, am thankful for them at all: D Missing you <3

are you joking or what\

2010-11-23 @ 01:38:19
Postat av: Bella

hahahhahahahahhahahahhahaha Jordan, it says that i am greatful for my sisters, and that siblings in america are much worse, and it says that i am happy that i got the best american family someone could get, so the whole siblingsthing has NOTHING to do with u guys:D haha, u guys r great, i thought more about hm u know...haha the one that hates someone...:D haha Love u Jordan!!! u know that!!!!!!!!!!!!<3<3<3

2010-11-23 @ 06:39:20
Postat av: ebba

JAG SAKNAR DIG!!! Det är så kul att läsa din blogg hahah :)

2010-11-25 @ 20:40:54
URL: http://ebbacarlsson.blogg.se/
Postat av: sandra

ahaaha det var snällt inget tacksamt till mig!! ;) haha skoja har du fått din present än??

2010-12-23 @ 22:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0