Hela veckan i ett!

hola, sorry sorry sorry för sjukt dålig uppdatering... Har ingen annan anledning än att jag inte har haft tid... Har det egentligen inte nu heller, men jag tycker så synd om er som vill veta om mitt ytterst intressanta liv!
Okej, så det var nästan en vecka sedan jag skrev, så i tisdags hade jag då fysikprov, som jag tyckte gick helt ok, men på torsdagen får jag tillbaka det, och jag hade 44/87 poäng och jag ba whattaaaa och sen ett fult ord. Jag börjar bläddra igenom provet och fattar inte vad jag gjort för fel... Men sen efter ett tag hajar jag, det är lite lustigt asså, men hela provet gick ut på significant digits och decimals, eller ungefär:D haha, och när vi skriver sjutusen med siffror, skriver vi 7.000, de skriver 7,000, nummer 2 för mig betyder 7 avrundat på tusendelen. Men inte här:D Aja, ni fattar antagligen vad jag menar! Så jag går med skarpa kliv fram till MrK och börjar förklara, och sen kommer Bart, han från Holland, och guess what?! Han hade samma fel:D haha, så MrK ska rätta om dem och ta hänsyn till våra små olikheter vi har, och ge oss poängen för de talen, vilket kommer göra att jag får ett A på provet! haha
Annars har inte mycket ovanligt hänt i skolveckan förra veckan... tror jag... minns inte riktigt, I aced the vocabularytest, vet inte hur man säger aced på svenska, eller jo, jag fick alla rätt, men det låter bättre på engelska! 
Min svenska syster, Francesca, fyllde 18 i onsdags, lite sjukt sådär ska jag säga, men grattis!
I helgen skulle vi ha åkt till Vegas, men Curt, min värdpappa kände sig inte helt bra, och matchen Carli skulle heja på blev inställd så vi bestämde oss för att göra annat istället! I torsdags kväll, började jag fundera vad jag skulle hitta på när Mel, en tjej som är senior i min skola skickade ett trevlig sms där det stog: "Do u wanna come to Cal and play bball? och ja ba, yeah, basket i Caliente låter kul! Så hon hämtade upp mig vid 1900 och vi åkte dit, och det var massa nice människor där som va asbra, så vi spelade massa matcher mot olika, och alla killar ägde, speciellt en kille, Dantley, my gosh va bra han var, han skjöt 3or från halvplan!!!! haha, nej men det var askul och jag är äntligen rätt säker på att jag kommer klara tryoutsen och komma med i det bästa laget! Mel spelar i det, och jag är nog bättre än henne, eller hon är sjukt lång och så så vi spelar olika positioner, men ändå:D haha
Sen vid 2230 eller så skjutsade Mel hem mig och jag och Jordan såg She is the man! världsbästaste filmen:D haha
På fredagen slappade jag en massa, sedan ringde Thea vid 12 och kom över och vi såg en film, och vid 1500 eller så bestämde vi oss för att vara lite hurtiga och hikea upp till korset som sitter på kullen ovanför Pioche! En jobbig promenad det, och jag har bilder, men kan inte ladda ned dem, för de är i mobilen och min mobilkabel är någonstans jag inte vet var:D Så när jag finner den kanske jag kan visa!
På kvällen sedan åkte jag med min familj till Panaca för att se musikalen You are a good man Charlie Brown, ni vet Snobben! haha, så bra och alla mina vänner nästan var i den! Åh och Jhena gjorde som hon skulle och frågade Connor, en kille till Sadies Dansen som är snart! Jag vet inte vem jag ska fråga, eller jag visste vem, för han bad mig, men sen satte Jess en reserved sign på hans skåp och jag gillar Jess, så hon får han!:D haha, han tror jag satte lappen på hans skåp, så han lär bli chockat:D Själv tänkte jag vänta tills sista dagarna och se vem som är ledig och fråga den, eller som Thea Suzanne och Hanna, gå själva... we will see!
På lördagen hade vi bestämt oss för shopping i Saint George, det är närmare än Vegas och inte lika stort, perfekt för en dags shopping! De har massa niceiga affärer!!! Och jag fick ta med mig Marisa, så jag hade en superduper bra dag! Shoppade massor av bra grejer och fick mig en underbar dos av wallmart!!! haha 
Hanna och Suzanne, de två andra utbytesstudent flickorna kom över till Pioche och skulle sova hos Thea så på kvällen bakade vi en kaka och åt milkchocolate frosting:D haha, vi frostade inte kakan, vi använde skeden och skedade i oss frostingen istället:D Trevlig kväll, med enda negativa att Suzanne inte gillar mig:D Antagligen inte Hanna heller, men hon visar det inte! Haha, Suzanne är otrevlig, och hon kan säkert läsa min blogg och översätta den, men jag bryr mig inte, för hon är otrevlig och bara jobbig att umgås med!
Så imorse när de aldrig vaknade så hängde jag med Theas familj och sedan smet jag hem och hängde med min familj hela dagen! Vi åkte till Echo Valley och Eagle Valley och hade Pic Nic, har bilder i mobilen från det med, men en annan gång... Så trevlig och vi grillade hamburgare och potatis och sen s´meres, grillade marshmallows, hershey choklad och typ som digestive kex, åhh det var superiduperigottt! haha hade så trevligt! Och de hade sjöar, inte som man direkt kunde bada i, för de var lite äckliga på botten, men fina, jag har en oerhörd kärlek till vatten:D haha
Nu ska jag strax sova, ska göra mig en toast med Nutella, för i helgen köpte Gerri två stora burkar med Nutella, haha, istället för peanutbutter!!! Bara för att jag sa att jag älskar nutella!! De är bäst! Asså min familj, både här och i Sverige:D haha och nutella är bäst!:D 
Ska fylla i ett papper som låter mig spela basket här också nu, måste svara på frågor så som, har du haft en agent inom basket någon gång?, har de betalat dig för att spela någon gång? Om det ändå vore så väl:D ahah
God Natt, och jag hoppas jag kommer vara bättre denna vecka än förra på att uppdatera bloggen! Love

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag är sååååååå förvånad att du inte hittar kabeln till mobilen!:) Kan den ligga i ditt rum någonstans???

2010-10-11 @ 15:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0