Dan före riktiga laborday

Hola, idag har varit en superduper bra dag, men sjukt intensiv! skämtar inte... 
Vaknade vid halv 8 och trodde vi skulle till kyrkan, men icke sa nicke, vi skulle visst till Utah och handla mat. De frågade om jag ville följa med, och nämner någon ordet affär har jag svårt för att säga nej! 
Så vi gjorde oss klara, och åkte sedan mot Cedar City Utah! När vi kom dit fick Curt för sig att de skulle visa mig Cedar Breaks och ja ba, shit va tråkigt... asså jag sa inte det, men det är en national park, så ni förstod hur taggad jag var... När Gerri sen börjar snacka om wildflowers som växer där dog mitt intresse... Men jag låtsades som att det skulle bli jättekul och vi började åka uppåt! Redan på väg upp förstod jag hur fel jag hade. Längst vägen rinner en bäck och var 100 meter är det superstora naturliga vattenfall! Det är sjukt grönt överallt, något jag inte sett sen jag lämnade Stockholm! Vårt slutmål är cirka 10.000 feet, när vi kommer dit ser jag bara ett hav av bilar, och jag förstod rätt snabbt varför! Jag tror sjutton inte jag sett något så coolt någonsin! Det var dessa orangea röda berg stupande neråt med sjuka former, och jag ska visa bilder, men bilderna visar inte mycket av hur sjukt det var!!!
Och sen sa det att detta bara är uppvärmning, för om ett par veckor ska vi till Grand Canyon, och det är 100 gånger bättre... Det låter ju rätt så underbart!
Vi var där uppe ett tag och stannade ett par gånger på vägen ner så att Gerri fick fota sina wildflowers:D 
Sen åkte vi till Linns, en matvaruaffär men jag och Jordan gick till dollartree istället, ett ställe där allt kostar under en dollar!
Sen åkte vi till himlen, det vill säga Wallmart och gick runt där inne i ett par timmar! Och gissa vad, de hade rea! Rätt ok kläder för 1 dollar!! Neps, ja skämtar inte! Hade på mig en snygg tröja idag därifrån som kostade 1 dollar, cirka 8 kronor!!! Sjukt va?! Jag ska sjutton gifta mig med det stället!
Efter Wallmart körde vi Starbucks drive thru! Jag vet, sjukt va?! trodde verkligen inte det fanns! Fick en efterlängtad kaffe och sedan började hemresan mot Pioche!
När vi sedan kommer till Panaca ska vi stanna så att Curt kan ta sin truck hem, så han hoppar av där och åker sin väg hem! Gerri berättar sedan i bilen att hon älskar snakeroads, så därför åker hon alltid den till Pioche! Precis när hon säger det möter vi High Way patroll, ett par idioter som tror att de är ascoola! haha de är poliser... vi vinkar lite snyggt och fortsätter åka. När vi sedan kommer in i Pioche och åker Main Street neråt med hav av människor ser vi hur blålysen blinkar bakom oss.... Gerri får panik och ba shit, har ni inte bälten på er till mig och Jordan, vi ba öh jo det har vi... Polisen kommer fram och ba" we stoped you cause u were a bit on the left side of the road up there... Gerro ba whattaf**k!?! Han ber om varenda papper och körkort och grejer man kan be om och går sedan tillbaka till polisbilen! Gerri ringer Curt för att slippa säga något dumt till polisen, mest för att lugna ner sig! För I am so sorry, men det är Labor Day, det är sjukt stort i Pioche och ett hav med människor kommer hit och dricker och har sig, på kvällarna röker ungdomar på mitt på öppna gatan... Men oj, de ska stoppa Gerri för att hon råkade nudda linjen på mitten av vägen... och det var inte så att det överhuvudtaget kunde skapa fara för någon! Whatever, efter ett tag kommer han tillbaka med körkortet och papper och så och låter henne åka utan böter, vilket han inte tänkte göra från början... Men i alla fall, när han väl gjorde det tycker i varje fall jag att det var rätt att han stoppade henne, för han kanske såg mig och Jordan i bilen, och kanske tyckte att hon vinglade när hon körde och fick för sig att hon druckit eller så, för det är trots allt Labor Day! Men stackars Gerri, typ hela Pioche åkte förbi när hon stod där med polisen blinkande bakom sig...
Sen åkte vi hem, jag kastade in mina kap i mitt rum och gick till parken, där hittade jag Sam Fritos och Shannon så jag hängde med dem ett tag, sedan kom Thea och vi bestämde oss för att se fyrverkeriena tsm! När de var slut vid 2200 hängde vi kvar i parken ett tag och gick sedan till mig och såg Dirty Dancing, som jag köpte idag på Wallmart! Har just sagt hejdå till henne, eller för kanske en kvart sedan, det har tagit mig ett tag att skriva detta inlägg... Och nu ska jag strax sova, för imorgon är det först ett springlopp, fundraising eller va det var... Man tjänar ihop pengar om man springer, man kan välja 3 miles eller 6 miles, men det är 0800 på morgonen, så vi får se hur mkt jag orkar... Sen är det morningparade, och Carli ska dansa med de andra Cheerleadersarna!
Sen är det plugga som gäller! Har hur mkt som helst att plugga till! Lärarna tycker att eftersom vi fick 4 dagars helg ska vi ha läxor också... Vilket faktiskt är bättre än att gå i skolan och sitta där...
Cedar Breaks, en liten del av det!
Jag och Jordan högt uppe!
japp, vi var sjukt högt uppe!
Jag och Thea! the foreigners!
Fyrverkerierna i Pioche är really amazing!!!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0