Memory

Tja Tja, nu är jag i Italien, så det där med ett nytt minne varje dag kan vara svårt att hålla:)

Dagens minne blir nog när jag Pedro och Ronei, två utbytesstudenter från Brasilien, åkte till vattenfallet! Gerri, min hostmom skulle ner till Panaca där skolan låg och hjälpa till med ngt, så jag hängde på. Jag gick sedan och träffade Ronei och Pedro hemma hos Roneis värdfamilj. Efter att vi tittat på lite olika musikvidoesar, då de var musiknördar, fick vi plötsligt för oss att vi skulle åka och kolla om det verkligen låg ett vattenfall utanför Panaca som alla sa, det var ju i öknen liksom... Pete, Roneis hostdad sa att det skulle ta ungefär 1 timme att komma dit med fyrhjulingen, och vi hade bara en, så vi skulle få åka tre på samma...Plus att det inte fanns ngn telefon täckning därute:) Men vi skulle ju för fasen se det där vattenfallet så vi åkte! Redan efter tio minuter börjar det göra ont att sitta på fyrhjulingens hårda galler så vi stannar vid en grotta, där ska Ronei och Pedro skoja med mig, så de åker vidare utan mig:) Sen kom de tillbaka:) Efter en lång färd kommer vi dit Pete sa att vi skulle bli tvungna att lämna fyrhjulingen, för att gå. Marken där är alldeles blöt och det första jag ser är en orm! Och jag hade bara tofflor på mig! kändes astryggt!!!:) haha men vi hade kommit såhär långt var det dumt att vända, så vi började gå! Och efter kanske en kvarts promenad i nedför och uppförs backar hittade vi det tillslut!!!!:) Och ingen blev ormbiten, dock jäääkligt insektsbiten av de insekter som va vid vattenfallet!! Vattenfallet var verkligen skitcoolt!!! Sånt där man inte ser varje dag liksom:) Sen när vi åkte tillbaka kom jag på att jag kanske skulle ha sagt till Gerri att jag åkte dit, men hon hade inte ringt på hela tiden, så allt va lugnt, det var ju ändå vår area coordinator, alltså huvudansvariga, som lät oss åka!:)

Good Times!!!


Pedro & Ronei<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0